ورتک : ماستانگ MACH 1

ورتک : ماستانگ MACH 1
با عرضه گونه بازنگری شده و نوین ماستانگ MACH 1 توسط کمپانی فورد و قبل از ارائه گونه ۲۰۰۵ شرکت Vortech که به عنوان یکی از معتبر ترین سازندگان سیستم های پرخوران ( توربو و سوپر چارجر ) شناخته می شود . اقدام به تقویت و بهسازی این مدل نموده است .
تیونر یاد شده با بهره گیری از مجموعه ای شامل سوپرچارجر و خنک میانی . فشار ورودی سیلندر را به ۱۰ پاوند بر اینچ مربع رسانده تا قدرت موتور با ۱۷۹ واحد افزایش . معادل ۴۸۴ اسب گردد که البته نباید نصب پمپ سوخت با حجم بالا . انژکتور های بزرگتر و برنامه ریزی دوباره واحد کنترل الکترونیک موتور را از نظر دورداشت.

موستانگ

ورتک برای بهبود قابلیت های حرکتی MACH 1 . محور جلویی این خودرو را به بازوهای لوله ای A شکل و عضو های K شکل . فنرهای سفت تر و کمک فنر های Koni مجهز کرده و میله ضد غلتش را جابجا نموده است و در چرخ های عقب نیز بازوهای کنترلی یکپارچه . اتصالات جدید زیر شاسی . برشهای قویتر و باز هم کمک فنرهای Koni را به خدمت گرفته است.
رینگ های ۱۸j*9 در نظر گرفته شد برای این ماستانگ توسط Halibrand ساخته شده و از نوع Cobra III هستند که لاستیک های تویو Ra-1 Proxes آنها
را در برگرفته اند.
ماستانگ MACH 1 ارتقاء یافته ورتک در مدت ۳/۸ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد که در مقایسه با مدل ۰/۹ ثانیه سریعتر است و می تواند برای طی کردن مسافت یک چهارم مایل به تندی ۱۹۴ کیلومتر بر ساعت دست یابد که با این حساب ۱۱/۹۶ ثانیه طول می کشد در حالیکه این اعداد برای نمونه استاندارد به ترتیب عبارتند از ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت و ۱۳/۲۰٫

نوشته شده توسط : مشهدماکت
منبع : مجله ماشین ۱۳۸۳

ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد